הר"מ בישיבה לא מפחד להידבק • האזינו

דוד קליגר No Comments on הר"מ בישיבה לא מפחד להידבק • האזינו

הרב צחי קליין הוא מוזיקאי ור"מ בישיבת בישיבת ההסדר באלון מורה, לאחרונה החל לעבוד על אלבום הבכורה, והוא עצמו לא תכנן שכ"כ מהר יצא הסינגל הראשון שלו, אך לקורונה זמנים משלה והם אלו שהביאו אותו להגיש את 'נידבק' כשעל העיבוד המוזיקלי הופקד יגאל שטטנר • האזינו

צילום: חן קליין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב צחי קליין הוא ר"מ בישיבה. במקביל ליצירה התורנית עם תלמידיו, הוא גם כותב ומלחין. בסינגל הראשון שהוא משחרר – נידבק, הוא מתייחס לזמנים מאתגרים אלו. הרב קליין כותב, שר ומופיע כבר מגיל צעיר, הקריירה המוזיקלית הנצה אי שם כסולן צוות הוואי של תנועת הנוער 'עזרא'.

תחילה למד הרב קליין בישיבת ההסדר באלון מורה ובהמשך שירת כלוחם במחזור הראשון של מסלול ההסדר בספינות הבט"ש של חיל הים ("דבּוּרים"). כיום מלמד גמרא בישיבה, ומרצה על אמונה וחסידות לקהל מגוון מאוד, מבחורי ישיבות גבוהות וישיבות הסדר, ועד לסטודנטים שעדיין לא שומרים מצוות באוניברסיטת אריאל ועם תלמידים ב"המקום" בתל אביב.

במשך השנים הופיע בלהקות "נשמה יתירה" ו"מזמור שיר" עד שהתחיל ללמד בישיבה גבוהה, והיה צריך לשקוע ולהשקיע בתלמידים. עם הזמן פֶּרֶץ הכתיבה רק הלך וגבר והמגירה התחילה להתמלא, וכך גם הצורך להוציא את השירים לעולם.

לאחרונה התחיל לעבוד על אלבום בכורה עם המפיק אייל מזיג, כשבמקביל, השיק צחי מופע בשם "לחיות, בגדול" הכולל שירים מקוריים ותוכן עמוק העוסק ברצון לחיים בעלי משמעות.

הגעת הקורונה לעולמינו והתמורות שחלו בו בגללה, הסיטו את העבודה השוטפת על האלבום לטובת ביטוי מחזק מידי עם קליפ מילים חזק. "הסינגל החדש נולד בתקופת משבר בלתי נתפס, מתוך תהיה הגדולה וציפייה לבשורה חדשה מהטירוף והבהלה העולמית. המילים והלחן נוצרו מתוך כאב עמוק על השבר העולמי בו נתונים כולנו, כעת, אך מציע צליל של תקווה לעתיד טוב יותר של שלום ואהבה – לכל אדם באשר הוא אדם".

הרב קליין מתגורר עם משפחתו בהרי השומרון, קרובי משפחתו מתגוררים בכל הארץ, גם במיאמי ואפילו בריו דה ז'נירו. "כולנו חווים את אותם הקשיים יחד, ומגלים דווקא בעקבות המגיפה, שכל האנושות היא רקמה אנושית אחת גדולה ויפה".

מילים:
לא ידוע מתי נתגבר
אבל בטוח שבסוף המשבר
שוב נלחץ ידיים נחבק
על הקרבה בינינו נאבק
באהבת אחים שוב נידבק

יושבים בסתר חברים בבידוד
תקף הכתר אך לא ניגף העידוד
איך אפשר רק בכתיבת מילה
קצת לרפא בהלה ומחלה
ולהתחיל הכל מהתחלה

בכל העולם
בכל צבע או שפה
עוד תתפשט כמו מגפה
המחשבה על אנושות כל כך יפה
ואם הפחד
את כל פני תבל שטף
לא צריך יותר אויב משותף
כדי להרבות באהבה

זה לא נורמלי הנחיה חדשה
כפר גלובלי במלחמה כה קשה
נתכנס לעוד לכמה ימים
נתגעגע לימים חמים
נחשוב על מה ולמה אנו נלחמים

בכל העולם
בכל צבע או שפה
עוד תתפשט כמו מגפה
המחשבה על אנושות כל כך יפה
ואם הפחד
את כל פני תבל שטף
לא צריך יותר אויב משותף
כדי להרבות באהבה

יהיה בסדר
גם אם עוד לא כתוב
נכניס לסגר
כל שנאה וקיטוב

ואם ברחוב שוררת השממה
יש לאבחן ללא שום הבחנה
שכל אדם על פני האדמה
נברא בצלם לב פועם ונשמה

קרדיטים:
מילים ולחן: הרב צחי קליין | עיבוד וניהול מוזיקלי: יגאל שטטנר | ניהול: טלי כ"ץ | גרפיקה והפקת קליפ מילים ואנימציה: MATISHRIKI



0 תגובות